BS de Doorkijk
  • Berichten
  • Organisatie
    • Aanspreekpunten klachten en incidenten
    • Ouderraad
    • MR – GMR
    • Team BS de Doorkijk
    • Impuls en Team Jeugd en Gezin
  • Ouderinfo
    • Overblijven
    • Onderwijsinspectie – Audits Movare
    • Schooltijden en vakanties
    • Opbrengsten
    • Plannen en protocollen
  • Historie
  • Contact
    • Contactgegevens
    • Kind aanmelden
  • ISY
  • Webmail Movare
BS de Doorkijk
  • Berichten
  • Organisatie
    • Aanspreekpunten klachten en incidenten
    • Ouderraad
    • MR – GMR
    • Team BS de Doorkijk
    • Impuls en Team Jeugd en Gezin
  • Ouderinfo
    • Overblijven
    • Onderwijsinspectie – Audits Movare
    • Schooltijden en vakanties
    • Opbrengsten
    • Plannen en protocollen
  • Historie
  • Contact
    • Contactgegevens
    • Kind aanmelden
  • ISY
  • Webmail Movare

Groep 8 bezoekt de Botanische Tuin

8 maart 2017 Geschreven door Guido Bonten

Op maandag 6 maart bracht groep 8 een bezoek aan de botanische tuin. Het ging over energie. Er waren 5 leuke en leerzame opdrachten. De eerste opdracht ging over fossiele energie. Dus moesten we verschillende soorten fossielen herkennen. We hadden een blad met foto’s van fossielen. En er lagen fossielen op de tafel, zo moesten we ze vergelijken. Als je klaar was mocht je een aardappelklok in elkaar zetten. Bij de tweede tafel moesten we meten hoeveel watt een lamp was. De gloeilamp had de hoogste watt rond de 40 watt en de LED lamp meten de meter niks, ong. 0,00-0,06 watt. Bij de derde tafel lagen allemaal spullen om de wind mee te meten. Je moest met je groepje naar buiten en met al die spullen ging je de wind meten. Je had een kompas, dan deed je je vinger in je mond en ging je voelen waar de wind vandaan kwam. Je had ook een wind meter, die hield je in de lucht en dan gaf het aan welke windkracht het was. Er waren ook nog andere spullen om te meten maar helaas stond er geen wind dus viel er niks te meten. Bij de vierde tafel moest je een motortje laten werken om zonne-energie. Wij gebruikten geen zonlicht maar een lamp. Je moest twee draadjes met krokodillenbekjes aansluiten aan het zonnepaneeltje en aan het motortje. Je moest het wel goed doen anders deed het motortje het niet. En bij de laatste tafel lagen: een tellend springtouw, vier haltertjes van een kilo, drie stopwatches, een weegschaal, en allerlei middelen om trek- en spierkracht te meten. Je met het springtouw moest je een minuut springen en opschrijven wat je voelde. Met de halters moest je zo lang mogelijk je armen strekken en met de stopwatch bijhouden hoelang je dat volhield, en dat lijkt makkelijk maar dat is heel zwaar. In de weegschaal moest je knijpen en dat kon je zien hoeveel kilo jou spieren konden tillen. Je kon ook de weegschaal op de stoel legen, dan ging je er op zitten en trekken aan de stoel. Dan keek je naar de teller en dan trok je je eigen gewicht eraf. Zo kon je zien hoeveel kilo je kon trekken.

Het was super leuk en ook leerzaam

Suzanne van de Laar, groep 8

 



Overige
Carnaval 2017
d’r Kingertsóg 2017

Categorieën

  • Boekenweek (8)
  • Carnaval (13)
  • Communie (2)
  • Kerstmis (6)
  • Ontdekken en creatief (33)
  • Oudervereniging (4)
  • Overige (49)
  • Pasen (2)
  • Projecten (4)
  • Sinterklaas (6)
  • Sport en spel (21)
  • Team (18)

Interessante Websites

  • Beetje Spellen
  • Beter Spellen
  • Beter Rekenen
  • Rekenweb
  • Spelend leren
  • Hoe leer je
  • Kinderboeken
  • Proefjes

Meta

  • Inloggen
  • Berichten feed
  • Reacties feed
  • WordPress.org

BS de Doorkijk is onderdeel van Movare

Movare

evolve theme by Theme4Press  •  Powered by WordPress  •  © Design & Implementation by rbojanssen.com